Świat mediów i szeroko rozumianych audiowizualiów, należą obecnie do najszybciej rozwijających się sektorów na świecie. Dynamiczny rozwój rynku medialnego – zwłaszcza jego cechy kulturotwórcze, aktywizujące współczesnego humanistę – oraz rola komunikacji medialnej wpływają bezpośrednio na jakość życia społeczno-kulturalnego i politycznego nowoczesnego społeczeństwa. Propozycja obszaru pojawiła się w naszej ofercie ze względu na szeroki wachlarz możliwości rozwijania drogi zawodowej w sektorze mediów i sztuk audiowizualnych. Podstawowym celem kształcenia jest wyjście naprzeciw nowym możliwościom, jakie daje nam obecnie rynek pracy. Cel i główny atut obszaru to gruntowna interdyscyplinarna edukacja z pogranicza wielu dziedzin sztuki, kultury, ale także biznesu.
Celem kształcenia w ramach obszaru Audiowizualia i nowe media jest wyposażenie absolwentów w umiejętności praktyczne z zakresu nowoczesnego dziennikarstwa, mediów internetowych i sztuk audiowizualnych, a także teoretyczne podstawy w ramach wymienionych dziedzin. Studenci zdobędą wiedzę z zakresu historii i teorii mediów oraz sztuk audiowizualnych, będą też mieli okazję uczestniczyć w szeregu zajęć warsztatowych. Nasz absolwent będzie miał wiedzę z zakresu komunikowania medialnego i nauk społecznych (dziennikarstwo, komunikacja, medioznawstwo), praktycznej znajomości funkcjonowania rynku audiowizualnego i medialnego.