Celem kształcenia w ramach obszaru DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA KULTUROWA jest wyposażenie absolwentów w umiejętności praktyczne z zakresu nowoczesnego dziennikarstwa i komunikacji, mediów interaktywnych oraz sztuk wizualnych i audiowizualnych, a także w teoretyczne zaplecze wymienionych dziedzin. Absolwent ma wiedzę z zakresu historii i teorii mediów oraz sztuk, komunikowania medialnego i nauk społecznych (dziennikarstwo, komunikacja, medioznawstwo, kulturoznawstwo), wykazuje także praktyczną znajomość rynku medialnego i audiowizualnego.
Wiedza
wiedza teoretyczna (np. wiedza o mediach, wiedza o sztuce audiowizualnej, dziennikarstwo kulturalne) i praktyczna (znajomość funkcjonowania świata współczesnych mediów) jako baza rzetelnego wykształcenia i praktyki (doświadczenie zdobyte podczas studiów)
wiedza ogólna, której źródłem są przedmioty ogólne związane z filozofią, komunikacją, sztuką audiowizualną i mediami w kontekście kultury współczesnej
wiedza specjalistyczna, której źródłem są przedmioty kierunkowe dotyczą szerokiego spektrum zjawisk kultury, sztuki, mediów i komunikacji społecznej, funkcjonowania instytucji kultury oraz organizacji i realizacji projektów w różnych obszarach kultury i sztuki
Umiejętności
umiejętności praktyczne w zakresie projektowania i realizacji przedsięwzięć o charakterze medialnym i kulturotwórczym (praca w instytucjach kultury, koncernach medialnych, działalność pozainstytucjonalna, współpraca z: mediami, artystami, uczestnikami kultury, samorządami terytorialnymi, wybranymi podmiotami gospodarczymi etc.)
doświadczenie dzięki praktykom, warsztatom, projektom studenckim (realizowane w ramach programu studiów z założeniem współpracy z partnerami – lokalne środowisko, instytucje i stowarzyszenia działające na rzecz kultury, media, samorząd terytorialny, partnerzy biznesowi itp.)
kompetencje – tworzenie zespołów projektowych, a także umiejętność określenia priorytetów i adresatów podejmowanych działań, analizowanie szans i zagrożeń, krytyczna analiza zjawisk kulturalnych, interpretacja zjawisk artystycznych, promocja uczestnictwa w kulturze, promocja sztuki, edukacja społeczna w zakresie współczesnych mediów
tzw. umiejętności miękkie - równie ważne jak wiedza merytoryczna, doświadczenie i znajomość języków, kreatywność, dynamizm działania, komunikatywność, inicjatywa, nastawienie na współpracę, korzystanie z efektów pracy grupowej, zarządzanie czasem i diagnozowanie aktualności realizowanych celów, umiejętność całościowego myślenia o realizowanej działalności