Program studiów
Celem studiów jest zapoznanie z zagadnieniem Integracji Sensorycznej, jej rozwojem oraz wpływem na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka.
Kompetencje na rynku pracy
Program studiów zorientowany jest na rozwijanie odpowiednich kompetencji zawodowych. Obok wiedzy teoretycznej absolwenci nabędą i rozwiną umiejętności i doświadczenie, ze szczególnym uwzględnieniem:
- obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka;
- określania zaburzeń procesów integracji sensorycznej;
- pracy z dzieckiem i osobą dorosłą z zaburzeniami rozwojowymi i ruchowymi
- konstruowania programów terapeutycznych w wczesnego wspomagania rozwoju.
Wykaz wybranych przedmiotów
- Psychologia kliniczna i rozwojowa dziecka,
- Neuranatomia,
- Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej,
- Diagnoza i terapia integracji sensorycznej,
- Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Ocena sensorycznego funkcjonowania dziecka do 4 roku życia,
- Logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej,
- Terapie neurorozwojowe i wspomagające,