Specjalność ma charakter przekrojowy - obejmuje zagadnienia z e-biznesu nauczane w ujęciu praktycznym oraz niezbędną podbudową teoretyczną.
E-biznes wymaga od menedżerów interdyscyplinarności. Dlatego specjalność e-biznes jest tak skonstruowana, aby absolwent posiadał wykształcenie ekonomiczne, wzmocnione wiedzą i umiejętnościami specjalistycznymi w zakresie projektowania, wdrażania i stosowania technologii informacyjnych w przedsiębiorstwach, działających drogami elektronicznymi.
Absolwent tej specjalności, będąc menedżerem–informatykiem, będzie dobrze przygotowany do współpracy z inżynierami informatykami. Ze względu na swoją zaawansowaną wiedzę na styku informatyki i ekonomii, będzie potrafił w naturalny sposób pełnić rolę lidera w interdyscyplinarnych zespołach projektowych odpowiedzialnych za rozwój elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwach.
W tym celu studenci specjalności e-biznes otrzymają zarówno zaawansowane i bardzo konkretne umiejętności z zakresu technologii informacyjnych oraz ekonomii i nauk o zarządzaniu.
Po ukończeniu studiów absolwent nabędzie umiejętności:
- wyposażony jest w metody analityczne oraz potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce postindustrialnej
- umie formułować problemy projektowe
- umie zarządzać zespołami z wykorzystaniem nowoczesnych metod zarządzania
- umie planować, organizować i kontrolować realizacje projektów i programów oraz zarządzać portfelem projektów
- potrafi sprawnie i skutecznie przekazywać informacje oraz współpracować z członkami zespołu
- potrafi zaprojektować przedsięwzięcie w gospodarce cyfrowej, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami i innymi interesariuszami
Praktyczne umiejętności z zakresu:
- zarządzania przedsiębiorstwami
- ekonomicznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw
- specyfikowania, projektowania, wdrażania i stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych w przedsiębiorstwach działających drogami elektronicznymi na rynkach międzynarodowych
Absolwent tego obszaru wykazuje kompetencje w zakresie:
- umiejętności pracy zespołowej, kierowania zespołami (na różnych szczeblach organizacyjnych) oraz potrafi samoorganizować pracę własną
- zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania oraz pracy w zespole, również z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
- wykazuje postawy przedsiębiorcze w zakresie rozwiązywania problemów oraz poszukiwania i wdrażania innowacji
Plan 3-letnich studiów I-go stopnia w obszarze: Zarządzanie firmą i e-biznes zakłada realizację m.in. takich specjalistycznych przedmiotów jak:
- Podstawy e-biznesu
- Ryzyko w działalności e-biznesu
- Technologie webowe i mobilne
- E-commerce
- Social media w e-biznesie
- Zarządzanie procesami IT
- Zasady budowania i wykorzystywania stron internetowych (warsztaty)
- Komunikacja interpersonalna w e-biznesie
- Psychologia kierowania i przywództwa
- Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie relacjami z klientami
- Komunikacja z zastosowaniem nowych technologii
Firmy w których absolwent znajdzie zatrudnienie to:
- Firmy konsultingowe
- Firmy informatyczne
- Firmy marketingowe
- Firmy High-tech
- Administracja państwowa oraz samorządowa