Kompetencje cyfrowe

Oczekiwana dotyczące kompetencji cyfrowych kandydatów oraz studentów 

Kandydat 

Kandydat na studia w Wyższej Szkole Gospodarki powinien posiadać kompetencje cyfrowe umożliwiające przejście procesu rekrutacyjnego, odpowiadające kompetencjom zdobytym w szkole średniej. W szczególności posiada umiejętność korzystania z komputera na poziomie podstawowym, w tym z przeglądarek internetowych oraz drukarki umożliwiającej wydrukowanie podania. W czasie rekrutacji, dla osób nieposiadających odpowiednich narzędzi do dokonania skutecznej rejestracji i zapisu na studia, w Dziale Rekrutacji udostępniane są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki i udzielane jest na bieżąco wsparcie w tym zakresie. 

Student 

Kompetencje cyfrowe, które są niezbędne na każdym kierunku studiów, obejmują podstawową obsługę edytorów tekstu, arkusza kalkulacyjnego i poczty elektronicznej. W przypadku kształcenia na odległość dodatkowo narzędzia pracy synchronicznej (MS Teams) oraz platformy umożliwiającej uczenie się na odległość (Moodle). 

Do realizacji kształcenia na odległość na każdym kierunku niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w kamerę, mikrofon oraz połączenie z siecią internetową. W razie konieczności, student może skorzystać ze stanowisk komputerowych w Czytelni. Pakiet MS Office oraz dostęp do platformy jest udostępniany przez Uczelnię.  

W celu wyrównania poziomu kompetencji cyfrowych studentów na każdym kierunku studiów prowadzony jest przedmiot Praktyczne Podstawy Kształcenia Zdalnego. W razie potrzeby indywidualnych konsultacji w zakresie kształcenia z wykorzystaniem zdalnych metod i technik, do dyspozycji studentów jest stanowisko komputerowe w Pracowni Dydaktyki Mieszanej, gdzie dodatkowo metodyk może udzielić niezbędnego wsparcia.  

Każdy student Uczelni korzysta z wdrożonego systemu informatycznego iSAPS służącego dokumentowaniu toku studiów. Obsługa systemu jest opisana w uczelnianych samouczkach, jednak w przypadku trudności z obsługą, do dyspozycji studentów są pracownicy Działu Informatyzacji.